Salı

EZME TURŞU


Sonbahar gelince her evde kış hazırlıkları yapılır az yada çok.Bende kendimce hazırlıklarımı yaptım.Bu ezme turşuda bunlardan bir tanesi.Ben 6 kavanoz yaptım.
Kış yemeklerinin yanında pilavlarla ,patatesli yemeklerle,kuru fasulye nohutla çok güzel gidiyor.Biz çok seviyoruz.
Ayrıca bu Ezmeyi sevgili Karabiber'in Mutfağı'na gönderiyorum, P.Ç.D.S 29 etkinliğinin ev sahibeliğini yapıyor, kendisine kolay gelsin diyorum.Etkinlikte tatlı tuzlu öyle çokki birde acılı lazım diye düşündüm.
Hepinize sımsıcak sevgilerimi yolluyorum.
Malzemeler:
  • 1 litrelik kavanoz
  • 1 kg domates
  • 1/2 kg arnavut biberi,
  • 2 baş sarmısak,
  • 1 çay bardağı sirke,
  • 3 yemek kaşığı kaya tuzu.
  • Bir tutam maydanoz.
Yapılışı:
  • Öncelikle Kavanoz ve kapağı suda kaynatılarak sterilize edilir.
  • sarmısaklar dişlere ayrılıp bir kase suya ıslatılır.(kolay soyulması için)
  • Domates ,biberler ve maydanoz güzelce yıkanır.
  • Sarmısaklar ayıklanır,
  • Domatesler sap dipleri kesilp 2 yada 4 e bölünür.
  • Sarmısaklar ve domatesler birlikte robottan geçirilip püre haline getirilir.
  • Derince bir kaseye boşaltılır.
  • Biberlerin sapları ayıklanıp küçük küçük doğranır.
  • Maydanoz doğranır.
  • Domatesle birleştirilir.
  • Sirke ve azar azar tuzu ilave edilir.
  • Tadına bakıldığında deniz suyu tadında olmalı.Çok tuzlu olmamasına dikkat edilir. 
  • Tüm malzeme cam yada plastik bir kapta karıştırılır.
  • Üzerine tülbent yada kapak kapatılıp 2-3 gün fermantasyon için gölge bir ortamda bekletilir.
  • Bu yapılmazsa turşu köpürüp taşar.
  • Daha sonra Kaynatılmış kavanoza doldurulup ağzı sıkıca kapatılır.
  • Gün ışığı almayan ve serin bir yere kaldırılıp ezmemizin olması beklenir.(yaklaşık 1 ay)
Technorati Etiketleri: ,

9 yorum:

Damak Tadı dedi ki...

Çok değişik turşu çeşidi olmuş..Bizde turşu hemen hemen hiç kurulmaz..Sevmediğimizden değilde alışkanlık haline gelmediğinden olsa gerek..Sizler yapınca bende imreniyorum böyle..Ellerine sağlık..İyi günlerde tüketirsiniz inşallah..


Sevgilerle..

zarpandit dedi ki...

ay cnm ya su tarifi aradım durdum goz kararı beceremedim hay allah razı olsun yaaa:DDDDDDd

kelebeklisaniyeler dedi ki...

Degisik ve pek lezzeli gözüküyor,ellerine saglik...sevgiler

:)den dedi ki...

Off çok severim bu turşuyu. Aslında tüm turşuları:)Yemeğin yanında kaşık kaşık yenen bir turşu bu değil mi?

Adsız dedi ki...

canım p.d.c.s.etkınlıgı 29 a katılımından dolayı cok cok tesekkür ederım benı yalnız bırakmadıgınız ıcın cok mutluyum...www.karabiberinmutfagi.blogspot.com

SARI PAPATYALAR dedi ki...

ellerine sağlık canım bende yaptım bundan ama hepsi taştı tekrar denemeye korkuyorum sevgiler

Adsız dedi ki...

Ben de bu sene yaptim bu tursudan, cok lezzetli oluyor. Ellerine saglik, sevgiler.

eldivenlerim dedi ki...

bloğunuzu şöyle bi gezdimde pek hamaratsınız herşey birbirinden leziz gözüküyor, turşuda ayrı güzel buarada;) ellerinize sağlık...

Adsız dedi ki...

mrb bloğunuzu tesadüf buldum.bu turşuyu bende yapıyorum ama 3 gün güneşte bekletiyorum.sıkça karıştırıyorum.asiti gitmiş oluyor ve kabarmıyor.daha sonra kavonozlara koyuyorum.tarif için teşekkürler.