Pazartesi

UN HELVASI ve BİR ANI ve YILDÖNÜMÜ




7 yaşında sessiz sakin bir kız çocuğuydum.  Fazlasıyla çekingen ağzı var dili yok, mahzun ve yaralı. Henüz 2 yıl olmuştu annemi kaybedeli (22.06.1966). Bu konuda konuşmak bir tabuydu sanki hiç bahsedilmiyordu evde. Onca yaşanmışlık anılar yok sayılıyordu adeta. İçimdeki eksikliği fark ediyor ama kendime bile söylemiyordum. Yaralarım kanıyor içimi acıtıyor bense nedenini anlayamıyordum. (Nur içinde yat Anacığım)

Aynı apartmanın alt katındaydı babamın Bakkal dükkânı. Babam 1944 yılında (19. yüzyılda, Kafkas halklarının yaklaşık olarak üçte birinin, bilhassa Rusya’nın başını en çok ağrıtan Kuzey Kafkasyalıların yaşadıkları topraklardan göç ettirilişi, Çarlık Rusyası’nın planlı bir girişimi olarak gerçekleşmiştir.) Kafkasyadan göç etmiş Vatanına sığınmış bir Ahıska maciridir. Bakkalının adıda “Şark Bakkaliyesiydi” Kalaba’da başka bakkal yoktu. Tüm mahalle babamı tanır sayar severdi. Bizleri de Ali beyin kızları diye tanırlar ve her daim gözlerini üzerimizden ayırmazlardı. Babam saçlarımızı tarar kurdeleler takardı. İşleri nasıl yapacağımızı bize öğretir “Giderken gidecekleri götürün, Gelirken de gelecekleri getirin. Eşyaların üzerinden atlayıp geçmeyin yerine kaldırın ki arayınca bulabilin “ derdi.  Küçük kardeşim çok yaramaz cin gibi akıllı dikkatli bir kızdı.

Bense tam tersi çok ama çok sessiz bir çocuktum. Karnım acıkınca bakkala koşar hemen tezgahın arkasına dolaşır ve Metal bir tepsinin içinde yer alan seğmenler tahin helvasının başına geçerdim. Büyükçe bir parça keser çeyrek ekmeğin arasına koyar afiyetle yerdim. Babamda eşe dosta takılır bu kızımı helvacıya vereceğim derdi.:) Çokkk severdim helva yemeyi. Bana mutluluk verirdi. Zaman zaman acıda verse, anılara sahip olmak çok güzel. Anılar yaşanmışlığın kanıtı. Şimdi o günleri hatırlayınca yine yüreğim burkuluyor. Ama bir taraftanda tebessüm ediyorum. Şimdi bu helvayı o küçük kardeşim Hatice yaptı. (Çok beceriklidir. Bize her geldiğinde helva yaptırırız.) Bende sizlerle paylaşmak istedim. Beni taa yıllar öncesine götürdü anılarım. Tarifine gelince bildiğiniz un helvası. Kıyır kıyır tam tadında. İçinde sevgi var fazladan. Sizlere de tavsiye ederim. Yaptığınız her işe sevgide katın. Göreceksiniz sonuç çok farklı olacak.

Sevgilerimle*
Tarifi burada.
.
                   
Annemin ölüm yıldönümünde onu Rahmetle anıyorum.
"Bu genç kadın benim annemdi”
Tanıyıp arkadaş olmaya fırsat bulamadığım
Sevgisine, Anne demeye doyamadığım,
Gittiği için yıllarca kızdığım,
Yattığı yerde huzur bulsun diye Her gün Allaha yalvardığım ,
ANNEM"
Bunları yazarken ağlıyorum annem.
Ben dün de ağlamıştım ve yarın da ağlayacağım.
Sen her aklıma geldiğinde burnumun direği sızlar Annem.
Kızgınlığım, kırılganlığım saklı gözyaşlarımın içinde
Tüm acılarım için gözyaşlarım tükendi de,
Bir tek senin için tükenmiyor annem.
Yokluğunu hiç kimse dolduramıyor,
Kimse beni avutamıyor Annem.
Bizi terk edişinin çaresizliğine,
Kızmıyorum artık gittiğin için de,
Anılara döndüm yüzümü çok zamandır.
Avunmalara sığındım,
Yokluğuna alıştım.
Göremesem de seni her elimi uzattığımda,
Varlığın vardı yanımda annem.
.
Yokluğunu hiç kabul etmedim, gidişindeki sessizliği.
Her kapı çaldığında yüreğimi kaplayan heyecanı,
Gelen sen olmayınca yaşadığım hüsranı anlatamam sana annem.
Bir daha şarkılarını, ayak seslerini duyamamak.
Dikiş makine’nin gıcırtısını, ismime seslenişini.
Senle birlikte tadını kaybeden patates yemeğini.
Ramazanda susadığımda beni oyalayışını
Hiç unutmadım Annem.
Kısacıktı beraberliğimiz, anne nedir bilemedim.
Anne diye seslenenleri hep acıyla izlerdim.
Sokakta düşsem hiç ağlamazdım, teselli edecek bir annem yoktu.
Okul Yakam kirlense güvenip yıkanmasını bekleyecek
kimsem yoktu kendim yıkardım Annem.
Senin yokluğun bedenimle bir bütün oldu,
Ben hep o bütünlüğe gizlendim annem.
Ben artık acıyı sildim, sevgiye serdim yüreğimi
Anne oldum, görüyorsun belki annem.
O güç ki bana bıraktığın,
Ben yaşlanmayı seçtim annem.
Gitme demiştim o gün sana gitme anne!
Kardeşlerim çok küçük daha öksüzlüğe terk etme,
Son buruk gülüşün olmuş göremedim,
Rabbine kavuşup ruhunu teslim etmişsin sahibine,
Her kez ölümü yakıştıramazken kendine,
Sen kendine yaşlanmayı yakıştıramadın annem.

.
Bu gün mezar taşına baktımda,
Sen otuzaltı yaşındasın ben ise elliiki,
Ben senden daha yaşlıyım Annem.
Kaç yaşımda olursam olayım,
Senin şefkatine öğütlerine ihtiyacım var.
Yokluğunu hiç bir şey dolduramıyor Annem.

Ak düşmemiş saçların, çizgisiz güzel yüzün,
Kırışmamış ellerinle,
Şimdi tek bir gül toprağının üzerinde,
Sanki seninle yarışıyor annem.......

Nur içinde yat Anneciğim. Allah cc Firdevs cennetleri lütfetsin sana.   Aminn.

 





Bu yazı alıntı

20 yorum:

Unknown dedi ki...

Hadiyecim çocukluğumuzda ne güzel anılarımız olu
yor.Kardeşinin ellerine sağlık helva harika mutlu
haftalar öpüyorum...

karamel mutfak dedi ki...

anılar işte acı da olsa tatlıda olsa hayatımızın vaz geçilmezleri annenizin mekanı cennet olsun emimki hep biyerlerden sizi izliyordur.ellerinize salık.

Birsen Pehlivan dedi ki...

Selam hediye hn.
Valla nasıl canım çekti kokusu burnuma kadar geldi ama nasıl yapacağımız konusunda hiçbir ayrıntıya rastlayamadım. Tarif konusunda yardımcı olursanız sevinirim. Öpüyorum hoşçakalın.

Doyumluk.... dedi ki...

Merhaba Helvalar enfes.Emeği geçenin eline sağlık.Annenin mekanı cennet olsun.sevgiler

Çınar dedi ki...

Merhaba Hadiye'ciğim; Çok güzel görünüyorlar,senin de, Hatice'nin ellerine sağlık
Annenin mekanı cennet olsun...
Sevgiler...

Tijen dedi ki...

Sevgili Hadiye,
Ne güzel bir helva bu bayıldım görüntüsüne. Çok severim ama epeydir yemedim. Tez zamanda Ankara'da da buluşmak dileğiyle.

HADİYE dedi ki...

Deryacığım ziyaretin ve yorumun için teşekkür ederim.Sağol.

Karamel anılardan vazgeçmek mümkün değil.Ayrıca iyiki varlar.

Birsenciğim tabiki tarifide yazarım.

Doyumluk sanada teşekkür ederim güzel dileklerin için.

Çınarcığım canım teşekkür ederim sağol.

Tijen tez zamanda buluışuruz inşallah.

Özlem dedi ki...

Görüntü o kadar güzel ki insanın elini uzatıp alası geliyor, ellerinize sağlık,
sevgilerimle

Sakin Adam dedi ki...

Efendim merhaba.
Yaptığınız helvayı görünce,aklıma bir askerlik anım geldi,sizinle paylaşmak istedim müssadenizle.
Bornovada askerken,çok sıcak bir Ağustos günü,bayram şerefine bize un helvası verilmişti hemde çok bol miktarda ve bizler de yedikçe yedik ve sonrasında sular kesilmez mi? Arkadaşlarımın susuzluklarını gidermek için kantinden süt veya gazoz aldıklarını anımsıyor ve hepsinin kulaklarını çınlatıyorum şu an,canım helvanızın sayesinde..
Ellerinize sağlık ve teşekkürler..

GeCe dedi ki...

uff bu görüntü ne kadaar şahane ellerine sağlık soruna cevap vereyim blog listesinde son zamanlarda güncelleme sorunu avr o malum herkes yaşıyor bundan başka listede resimli gösterme yada resisiz gösterme seçeneği var sanırım sen onu biliyorsundur. Ancak resimli gösterme seçeneği olduğu halde bazı resimler yine de gözükmez nedeni ise o resimlerin doğrudan bloggerdan değil başka yerden yüklenmesidir, sen kontrol panelinden resim ekle diye yüklersen gözüküyor ancak başka bir url ile yüklenirse gözükmüyor sevgiler

anneminkizıyim dedi ki...

Canim ellerine saglik kiz kardesinin, cikolatali dondurma sandim ilk bakista, harika olmus. Anneninde mekani cennet olsun, allahim rahmetini eksik etmesin. Annenin anisina cok güzel bir siir secmissin ve anilarin canlanmis. Her sey gönlünce olsun canim, sevgiler....

yeşim dedi ki...

canım
anneciğin nurlar içinde yatsın mekanı cennet olsun...senin adına çok üzüldüm. kalaba demişsin acaba izmir kalabamı benim halamın kızının eşide kalabalı....
neyse helvanız çok güzel olmuş size afiyet olsun Allah kabul etsin...çok öptüm....sevgiler....

HADİYE dedi ki...

Özlem buyur çekinme al birtane,

Sakin Adam, bir görüntü nerelere götürüyor insanı değilmi?Zamanda yolculuk bu olsa gerek.

Ge-ce ciğim sayende anladım Sorunu.Ben yazılarımı Windows Live Yazarb ile yazıyorum.Sanırım hata bu nedenle oluyordu.

anneminkızıyım,Ziyaretin ve yorumlarına teşekkür ederim.

Yeşim, Ben Ankara K.Ören Kalabadan bahsetmiştim.Güzel duaların içinde sağol.

Adsız dedi ki...

teyzecigim aglamaktan oldum ya :( cok guzel bir yazi yazmissin ve cok guzel bir siir secmissin. Anneannemi tanimayi cok isterdim..
Elif

nurdanın mutfağı dedi ki...

canım, nasıl bir yazı bu, inan bana çok etkilendim..Allah kalanlarınıza onun ömrünü versin, nur içinde yatsın tüm geçmişlerimiz, canım ankara yenimahalleden sevgilerimle

Adsız dedi ki...

Okuyunca sessizce ağladım. Anneniz nur içinde yatsın. Rabbim sizede çok sabır versin. Sayenizde annemin daha fazla kıymetini bileceğim. Sevgilerimle.HÜLYA

yasemin dedi ki...

un helvasi tarifi ararken, tesadüfen annenize yazdiginiz bu siiri gördüm... cok duygulandim...
nur icinde yatsin anneciginiz...
ben annemi kaybetmeden, kaybedecegimin acisini yasiyorum bazen... ama sizinkisi yasanmis bir aci... cok icten, yürekten dökmüssünüz kelimelere...
sevgilerimle...

HADİYE dedi ki...

Merhaba Elif,

Anne,,,, dünyadaki en kutsal en değerli varlığımız.Bende Annemi tanımanı isterdim yiğenim ama maalesef bizim dışımızda gelişiyor hayat.Takdiri ilahi...

Merhaba Nurdancığım,
Ankaralı hemşerim Allah cc tüm ecdadımıza rahmet etsin inşallah.

Hülyacığım Anneleriniz yaşıyorken gönüllerini alın.Mutlu edin.Sonra geriye dönüş yok.

Yaseminciğim merhaba,

Sakın ha anneni üzme.Onu mutlu etmeye çalış.Öğütlerine kulak ver.Onlar biricik desteklerimiz bizizm öyle değilmi?

selma dedi ki...

Hadiye ablacığım,daha bugün sayfana bakma imkanı buldum.Çok güzel ve çeşitli tarifler var ellerine,emeğine sağlık.Şu an işyerindeyim ama göz yaşlarına boğulmuş olarak.Annen için yazdığın satırlar çok etkileyici.Acını hissetmemek mümkün değil.Allah kimseyi annesiz bırakmasın,Annesini babasını kabedenlere de Rabbim sabırlar versin,mekanlarıcennet olsun inşaAllah.

Unknown dedi ki...

Sa acına ortak olur kucaklarım annen için ağlama gözyaşın srl olur ona sıkıntı verir ben rüyamda birini gördüm öyle kendi hayatını güzellikler içinde yaşa inş hemş seher selam ve dua ilecenney mekan olsun anacığına bizde hak edenlerden olalım inş