Pazartesi

CEVİZLİ HAŞHAŞLI ÇÖREK



Son günlerde haşhaşlı tarifleri sık yapar oldum.Çok severim haşhaşı.Hele tahinle kullanılınca bayılırım.Tabi tüm bu çörekleri yeyince de beni görenler bayılıyor  :(
Bu tarif  Portakalağacı’na ait.Gerçektende çok güzel oldu.
Aynen Haticenin tarif ettiği gibi yaptım.
Malzemeler:
   1. Hamuru için,
          * 2 su bardağı sıcağa yakın ılık süt
          * 1 paket yaş maya
          * 1 su bardağı sıvı yağ
          * 1 çay bardağı toz şeker
          * 2 tatlı kaşığı tuz
          *  Aldığı kadar un
          * 1 yumurtanın sarısı
   2. İç malzemeleri:         
          * 1 kase haşhaş* 
          * 1 çay bardağı ceviz
          * yarım çay bardağı sıvı yağ.
Hazırlanışı:
1. 2 su bardağı ılık sütte 1 paket mayayı eritin. eriyen mayayı; 1 su bardağı sıvı yağ, 1 çay bardağı toz şeker, 2 tatlı kaşığı tuz ve aldığı kadar un ile karıştırarak hamur yapın. hamurun üzerine bir bez örterek 1,5-2 saat mayalandırın.
2. Mayalanan hamuru üç parçaya ayırın. her bir parçayı elinizle 25 cm çapında açın. hamurları aralarına haşhaşlı iç malzemeden sürerek üst üste koyun. üç kat hamuru ortadan ikiye bölün. her yarıdan iki parmak kalınlığında paralel parçalar(Uzun şeritler) kesin. kestiğiniz üç katlı parçaların her birini simit gibi burun ve çevirerek sarın. Çok büyük olursa ortadan ikiye kesip iki ayrı çörek yapın.
3. Çörekleri hafif yağlanmış yada pişirme kağıdı serilmiş tepsiye dizin. üzerlerine yumurta sarısı sürün. önceden ısıtılmış 170C fırında yarım saat pişirin.
Afiyet olsun
                           

10 yorum:

superisi dedi ki...

ellerinize sağlık hepsi çok güzel görünüyor.
bana da beklerim

superisi dedi ki...

ziyaretin ve güzel sözlerin için teşekkürler izleyici bölümünü nasıl yapacağımı araştırıyorum başaramazsam yardım eder misin?

Damak Tadı dedi ki...

Ne kadar nefisler..Böyle çöreklere bayılıyorum..Evdekiler sevseler,bıkmadan hergün yaparım canım..Fotoğraflar öyle güzeller ki,elimi uzatıp almak istedim bir an..Ellerine sağlık canım..Sevgiler..

superisi dedi ki...

dün hallettim canım sağol ilgin için görüşmek üzere

Adsız dedi ki...

Değerli,ziyaretinize teşekkür ederim.Çok hoş ve şık bir blog.Üstelik oldukça leziz:)Başarılar diliyorum.Saygılarımla...

Unknown dedi ki...

hashasli corege bayiliyorummmmm teyzosum yapinca yarisini ben yiyorum kalan yarisinida diger ev halki paylasiyor :) teyzos annem duymasin ama annem senin gibi guzel pastalar corekler yapamiyoooooorrrrrrr.. neyse ki senin gibi bi teyzosum var :)

Adsız dedi ki...

bu çörek tatlimi oluo tuzlumu anlamadm tatli icin tuzu cok tuzlu için şekeri

HADİYE dedi ki...

Adsız arkadaşım Merhaba,

Bu çörek tatlı tuzlu arası, İki tadın dengelendiği bir çörek. Tuzu silme kullanacaksınız.

Adsız dedi ki...

Silme tuz nasıl oluyor. Sofralik tuz kullansam olurmu. Bide hashasin dövülmüş mu olmasi lazim.

HADİYE dedi ki...

Merhaba ,

Kaşığı tepeleme değilde silme dolduracaksınız ! Yani tuza daldırınca kaşığın üzerinden bir bıçakla fazlasını alırsanız kalan silmedir.Elbette sofra tuzu kullanmalısınız.
Haşhaş döğülmüş olmalı.