Cuma

KIYMALI KOL BÖREĞİ

DSC00587 Her şeyde olduğu gibi börektede tercihimiz kıymalısından yana.Eşim çok sever kıymalı börekleri.Bir ben kaldım sanırım Hazır baklava yufkasından börek yapmayan dedim ve denemeye karar verdim.Marketten aldığım 50 yapraklık yufkamı böylece değerlendirmiş olacaktım.Dondurucuda her zaman kavrulmuş kıymam vardır.Hemen hazırlamaya başladım.Bu börek ertesi gün daha güzel di.Yaklaşık dört gün dolapta kapaklı kapta kaldı ve hiç bir şey olmadı.Misafirler için bir gün önceden yapılabilir.

Malzemeler:

  • 1 Paket Hazır Baklava Yufkası (50 adetlik),
  • 3 yumurta birinin sarısı üzerine,
  • 250 gr margarin yada tereyağ,
  • 1 çay bardağı süt yada yoğurt,

İç Malzemesi:

  • yeterince kıyma,
  • Kuru soğan
  • tuz,Biber,maydanoz vs

Üzerine susam çörekotu.

Yufka paketini herşeyiniz hazır olunca açın çünkü çok çabuk kuruyor.

Fırını 180 dereceye getirin ısına dursun.

  1. Yumurta ve sütü birlikte çırpın.
  2. Yağınızı eritin.
  3. Yufkayı açıp birtanesini tezğaha serin ve bolca yağlayın.
  4. Üzerine yumurtalı süt sürün.
  5. Üzerine ikinci yufkayı serin ve onuda yağlayıp yumurtalı süt sürün.
  6. Üçüncü yufkayıda üzerine serip aynı işlemi yapın.
  7. Kısa kenarına börek içinizi koyup sıkıca rulo yapın ve tepsinize yerleştirin.
  8. Bütün yufkalar bitene kadar aynı işlemi tekrarlayın.
  9. Üzerine ayırdığınız yumurta sarısını sürüp susam çörekotu serpin.
  10. Üzeri kızarana kadar pişirin.

Afiyet olsun

23 yorum:

Unknown dedi ki...

o fotoğraf ne öyle sanki gerçek gibi elimi uzatıp bir parça alacakmışım gibi o kadar da güzel görünüyorlar ki :)))
peki 50 yufka da bu şekilde bitiyor mu ama 50 3' e bölünmez ki onu ne yapacağız
çok lüzumsuz bir soru oldu ama kafama da takıldı mı takılır öyle :)

Çınar dedi ki...

Ohh nefis nefis eline sağlık. Annem kol böreğini patatesli yapardı. Bayılırdık ailece. Onu hatırladım..

Kıymalısı da şahane olmuştur eminim. Gerçi karar vermek için tadına bakmam gerekir ama neyse...

Sevgiler...

HADİYE dedi ki...

Fundacığım sona kalan 2 yaprakdan oluşuyor.Oda arada kaynıyor merak etme.Yada sona doğru 4 derli yapabilirsin.

Nurtenciğim nedemek sen gel yeterki.Sanada yaparım canım.

zehra dedi ki...

nefis gözüküyo ben hiç denemedim baklava yufkasıyla börek denemekki enn sona ben kaldım:))mutlaka deniycem ellerinize sağlık sevgiler iyi tatiller

Özlem dedi ki...

Tarif güzel, görüntü güzel, resim ayrı güzel, ellerine sağlık, sevgilerimle

Özlem dedi ki...

Selaam, tekrar uğradım çünkü seni mimledim,sorularını almaya bana uğrar mısın,
sevgiler,

Unknown dedi ki...

ellerine saglık.öyle güzel yapmışsın ki canım çekti.

yeşim dedi ki...

eline sağlık canım çok güzel görünüyor.iyi hafta sonları...

Tijen dedi ki...

Sevgili Hadiye,
Bodrum'da bir fırın vardır, Yunuslar. Onların böreklerine bayılırım. Onlara benzemiş bu da. Gerçi ben et yemediğim için kıymalısını yiyemem ama geldiğimde patatesli, ıspanaklı veya peynirlisini yaparsan seve seve ikinciyi isterim..

HADİYE dedi ki...

Zehra mutlaka dene denemeyen sonuncu olmaktan kurtul.Gerçekten güzel oluyorlar.

HADİYE dedi ki...

Özlem ,
Güzel iltifatlarına teşekkür ederim.İlk fırsatta cevaplayacağım sorularını.

Unknown dedi ki...

Hadiye Hanım merhaba.
Böyle giderse sayenizde Kg.almamak olanaksız hale gelecek.Yine de ellerinize sağlık.Tanım ve resimleriniz ile tüm duyular mutlu oluyor.
Saygılar

HADİYE dedi ki...

Eylemciğim,
Keşke yakın olsan sanada yapasam.İnşallah birgün yaparız.

HADİYE dedi ki...

Yeşim Güzel dileklerin için teşekkür ederim.

HADİYE dedi ki...

Tijenciğim,
Bodrumdaki yunuslar börekcisini tutarmı bilmem ama gel sen ıspanaklısını,peynirlisini yada patateslisini yaparım.

HADİYE dedi ki...

Sakin,

Bendede kilo problemi var.Haklısın yapıpta yememek mümkün değil.

mutfaktakizaman dedi ki...

hmm harika gorunyor arkadasim ellerine saglik canim cekti yaa aciktimmi nee;))

Saliha dedi ki...

MERHABALAR;

SEVGILI HADİYE,NE KADAR GÜZEL ,GÖZ YORMAYAN LEZZETLİ TARIFLERLE DOLU BIR SAYFAN VAR:)İNAN İÇİM AÇILDI GEZERKEN:)TAKİP LİSTEME EKLMELİYİM GÜZEL LEZZETLERİ KAÇIRMAMAK İÇİN.

RESIMDEKI LEZZETLI KOLBÖREKLERİNE BAKARKEN BENDE YAPMAYA KARAR VERDIM..BAKALIM BUGUN BAKLAVALIK YUFKA BULABILIRSEM YAPACAGIM OLMAZSA YARIN AMA YINEDE YAPACAGIM ÇÜNKÜ EMINIM EŞİM BAYILACAK:)

HADIYECIM BENDE YUTKUNANLAR ARASINDAYIM CANIM:( MİDEMDEKİ RAHATSIZLIKTAN DOLAYI REJIM YAPMAK DURUMUNDAYIM MALESEF:( EEE FAZLADAN BIR 10 KILOYU HESABA KATMIYORUM BILE:):)

AFİYET BAL OLSUN DIYORUM,COK YAZDIM KAFANI ŞİŞİRDİM KUSURA BAKMA HADİYECİM...

SICACIK SEVGILERIMLE..

Unknown dedi ki...

Hadiyecim şimdi gördüm ki sen de ankaradaymışsın e bend e o halde gel helva yapalım baraber :))
ben de senden cd leri göndermek için adres isteyecektim cindy nin cd si 2 bölüm çünkü...
ben kızılayda zafer çarşısının oradayım hemen mine mağazası yanı...
birgün mutlaka kahveye bekliyorum...
bilmiyorum cd lerini de almak için gel bu teklifi değerlendir derim :))

Bir Yastıkta dedi ki...

süper görünüyor ellerine sağlık http://biryastikta.blogspot.com/2008/12/eyiz-listesi.html adresinde çeyiz listesi var bir de ben sana geri dönücem hep fırsatım olmuyor yüklediğin şablondaki etiketler ayrıca sıkıştırılmış klasör içinde olacaktı onları gadget ekleden resim ekleyerek yüklüyorsun

Doyumluk.... dedi ki...

Böreğin muhteşem olmuş.eline sağlık.Muhakkak denemem lazım.sevgiler..

Damak Tadı dedi ki...

Tıpkı Boşnak böreklerine benzemiş Hadiye'ciğim..Bayıldım böreklere..Bende Tijen gibi peynirlisinden isterim canım..))Evde yalnız olmasam kesin yufkalardan alıp yapardım..)

3 Katlımı sardın canım?..Ramazanda nefis olacağından şüphem yok..Ellerine sağlık canım benim..


Sevgilerle..

Lezzetli Sanatlar dedi ki...

Hadiyecim, blogun güzel, tariflerin güzel, anlatımların çok içten ve güzel.
Bu güzelliklere bayıldım ve seni takipteyim, beklerim.
Sevgiler, Pırıl.