Pazartesi

KATMER POĞAÇA (Kuruvasan) KATMER POĞAÇA (Yuvarlak) VE KETE ,

 

Çoook ama çok severim kendisini. Allah cc eksikliğini göstermesin. Sağlık sıhhat uzun ömürler versin inşallah.
Bu Poğaçaları ve Kete leri ablam yaptı tepsiler dolusu. Hepsi aynı hamurdan yapıldı. Büyük bir kısmını poşetleyip buzluğa kaldırdım. Canım istedikçe akşamdan çıkarıyorum sabaha yeni yapılmış gibi bütün nefasetiyle beni karşılıyorlar.
Malzemeler:

Hamur İçin:
    Bir su bardağı süt, Bir çay bardağı sıvı yağ, Bir küçük paket maya, Bir yemek kaşığı seker, Bir yemek kasığı sirke, Bir tatlı kaşığı tuz, Aldığı kadar Un, Ayrıca yumuşamış 1 paket margarin, Yufkaları yağlamak için </LI>

İç malzemesi:
    Peynir, Maydanoz, Kavrulmuş kıyma soğan, Patates, Ispanak, Kavrulmuş Un, (Kete için) Ne koymak isterseniz hepsi çok yakışıyor. Üzerine susam

Yapılışı:
KATMER POĞAÇA (Kuruvasan)
    Hamur için verilen malzemeleri Karıştırıp çok yumuşak bir hamur yoğuruyoruz. Unu azar azar katmakta fayda var. Yumruğunuz kadar bezelere ayırıp 10 dakika dinlendirin, Mantı açar gibi açıp yumuşak margarinle yağlayın. Gözleme katlar gibi katlayıp soğuk bir ortamda dinlendirin. (yazın buzdolabında) Yağlar donduğunda 4mm kalınlığında yuvarlak açın. Her yuvarlağı önce 4’e sonrada her üçgeni 4’e bölün. Geniş kenara istediğiniz malzemeden koyup yuvarlayın. Tepsiye aralıklı dizip yumurta sürün susam serpin. Tepside mayalanmasını sağlayın. Hamurlar en az iki katı kabarmalı , İyice mayalanınca fırına sürün ve pişirin.
NOT: Bu aşamada acele edilmemeli iyice kabarması sağlanmalıdır.
KETE:
Öncelikle Ketenin içine konulacak unu hazırlamalıyız.
3 Kaşık tereyağ teflon tavada eritilir,
İçine 1/2 su bardağı un ilave edilip kavrulur.Hafif pembeleşince soğumaya bırakılır.
Mantı hamuru gibi açılan yufka yine yumuşak margarinle yağlanır. Yufka 4 parmak genişliğinde sonuna kadar katlanır ve yine dört parmak genişliğinde kesilir. Ortasına kavrulmuş un konur. Dört köşesi mantı büker gibi ortada birleştirilip açık yerler elle yapıştırılıp, ters çevrilerek tepsiye dizilir. Yumurta sürülür ve bu kez BEKLETMEDEN FIRINDA PİŞİRİLİR.

5 yorum:

Tijen dedi ki...

Hadiye'ciğim ben yine huysuzluğumu yapıp ah şu margarinleri kullanmasak diyeceğim. Hani kimsenin ağız tadını kaçırmak istemiyorum ama... Sevgiler gönderiyorum Antalya'dan.

Lezzetli Sanatlar dedi ki...

Poğaçalara bayılırım, ellerine sağlık.
Ah bir de şu kilolar olmasa da rahat yiyebilsem:((

HADİYE dedi ki...

:) HAKLISIN TİJENCİĞİM.

SEVGİLERİNİ TAA YÜREĞİMDE HİSSETTİM.
BİR MUKABELE.

hanife dedi ki...

Ablanızın ellerine sağlık çok güzel olmuşlar...
Bloğunuzu izlemeye aldım mutlu hafta sonu dilerim..

IŞILCA TATLAR dedi ki...

Hadiyeciğim,
Hangi birini seçeceğimi bilemedim vallahi. Hepsi çok nefis ama benim gönlüm uzun zamandır yemediğim ketede kaldı.
Nasıl severim nasıl.
Sizlere afiyetler olsun canım.
Çok sevgiler,