Perşembe

İRMİKLİ TOP TATLI

 

Bu tatlıyı Portakal ağacında gördüm, Hatice’nin tariflerine her zaman güveniyorum ve hemen yapmaya karar verdim. Tam o sırada yanıma Tülay geldi tarifi onunla da paylaşıp nasıl yapılacağını anlattım. Ateş gibi valla hemen yapıp getirdi.  Benim tatlımda bademler çiğ değil. Aslında sıcak suda haşlayıp kabuklarını soyabilirdim acelem vardı  bu seferlik böyle oldular. Tadı çok güzeldi. Bir dahaki sefere şekeri 9 yemek kaşığı yapacağım. Birde içine vanilya ilave etmeyi düşünüyorum.
Malzemeler:
  • 3 su bardağı süt
  • 7 yemek kaşığı irmik
  • 7 yemek kaşığı toz şeker
  • 1 poşet krem şanti
  • üzeri için hindistan cevizi ve çiğ badem
Hazırlanması:
  • Tencereye sütü, irmiği ve toz şekeri alın. Muhallebi kıvamına gelene kadar karıştırarak pişirin. 
  • Pişince içine vanilya ilave edin.
  • Ara sıra karıştırarak soğutun.
  • Soğuyunca bir poşet toz krem şantiyi kaşık ile karıştırarak muhallebiye yedirin.  
  • Yanınıza bir kase su alın. 
  • Bir kaşık muhallebi alıp elinizi suya batırıp toplar yapın.
  • Hindistan cevizine bulayıp tabağa dizin.
  • Üzerlerine badem batırın.






3 yorum:

sarımutfak-hande dedi ki...

çok güzel olmuş
ellerine sağlık

Kelebeksi🦋 dedi ki...

Gerçekten çok hafif ve lezzetli bir tatlıydı ellerine sağlık ablacığım..

Merve dedi ki...

Çok pratik bir tatlı gerçekten ayrıca sunumu çok şık oluyor. Yapıp misafirlerimize sunduğumda oldukça dikkat çekti, herkes tarif istedi :)
Tarif için teşekkür ederim :)