Salı

KAR LOKUMU



11.06.1985 ömrümün en mutlu günü.Henüz 24 yaşındayım.İlk göz ağrım, bebeğim dünyaya geldi.İlk bakımı yapıldıktan sonra hemşire getirip baş ucumdaki bebek yatağına bıraktı.Başımı arkaya atıp baktım O’na. Sapsarı bir ayva kafa………  ikitane mavi boncuk takmış Allah gözlerine, elini ağzına sokmuş şapur şupur emiyor, bir taraftanda etrafı denetliyor.Sen daha biraz önce geldin aramıza. Ne bu enerji bu ne hareketlilik.
Kuzummm ilk göz ağrım Hilalim.Mutluluk kattın dünyamıza.Nede çabuk büyüdün.Daha dün gibi o günler.Yuvadan uçacaksın.Allah cc sağlıkla huzurla sevdiklerinle beraber yaşayacağın hayırlı ömürler versin inşallah.
hilal yüzük
Hilalim 30 OCAK 2010 cumartesi günü sözlendi.Allahım ömür boyu mutlu huzurlu kılsın.
Söz merasimi nedeniyle bende kendimce bazı hazırlıklar yaptım misafirlerime ikram edebilmek için.Telaştan hiç resim çekemedim diyebilirim.Ancak hazırladıklarım herkes tarafından çok beğenildi.Buda beni mutlu etti.Yaptıklarım içinden bu kar lokumunu sizlerle paylaşabiliyorum şimdilik.Bu tarifi pembe tatların blogunda görmüştüm.Ne zaman yapsam çok beğeniliyor.
  P1310065
İçindekiler:
  • 125gr margarin
  • 1lt süt
  • 9 çorba kaşığı un
  • 9 çorba kaşığı şeker
  • 2 paket vanilin
  • 2 adet damla sakızı
Üzeri İçin:
  • Hindistancevizi çok bol,
  • Çekilmiş fıstık
  • Varsa boncuk şeker.
  • 6 adet dar uzun bardak.(rakı bardağı gibi)
Hazırlanışı:
  • Margarini tencereye koyup eritin
  • Unu ekleyip kokusu çıkana kadar hafif kavurun.
  • Yavaş,yavaş sütü ekleyerek karıştırın....
  • Orta ateşte sürekli karıştırarak pişirin .
  • Kaynamaya başlayınca şekeri ve damla sakızını ekleyip 5dk daha pişirip ocaktan alın...
  • Ocaktan aldığınız muhallebiyi yaklaşık 10dk mikserle çırpın...
  • Dar ve uzun bardakları su ile çalkalayıp hazırlanan muhallebiyi bardaklara doldurun.
  • ilk sıcağı çıkınca buzdolabında bir gece bekletin.
  • Ertesi gün muhallebili bardakların üzerlerine su ekleyip etraflarını ince bir bıçakla çevirin.
  • Suyu boşaltıp tatlıları bardaktan çıkartıp bol hindistan cevizi konulmuş büyük tabağa alın.
  • ıslatılmış bıçak ile istenilen genişlikte dilimleyerek her tarafını hindistan cevizine bulayıp servis tabağına alın.
  • Toz fıstıkla süsleyip ortalarına boncuk şeker koyup servis yapın...
“ Muhallebileri bardaktan kolay ve sorunsuz çıkartmak için hemen suyun altına tutup çekin ve bardaktan çıkartın...
“ Bardaktan kütle halinde çıkan tatlıyı istenilen genişlikte ıslatılmış bıcak ile dilimlere kesip hindistan cevizine bulayın...
“ Suya tutulmasındaki amaç tatlıların bardaktan daha kolay ve sorunsuz çıkması için ve hindistan cevizine rahat bulanması için...
“ Cıvık yada sulu olmuyor gerçekten bende yapmadan önce tereddütte kaldım ama çok basit ve lezzetli...

Afiyet olsun

40 yorum:

Unknown dedi ki...

Kızınızı tebrik ediyorum ve mutluluklar diliyorum.
Tatlı nefis görünüyor. Ellerinize sağlık.

zehratrk dedi ki...

hilale bir ömür boyu mutluluk diliyorum.ben bu tarifi kaçırmışım nekadar basit ve şıkmış denemek lazım.sevgiler olaylıklar

HADİYE dedi ki...

Merhaba Mahperi,

İyi dileklerin için teşekkür ederim.İnşallah mutlu ve huzurlu olurlar.Allah cc tüm bekarlara nasip etsin.
Sevgiler*

HADİYE dedi ki...

Merhaba Zehracığım,

Mutluluk dileklerine teşekkürler gönderiyorum.
Gerçektende bu lokum çok güzel oluyor.Bir gün önce hazırlayıp ertesi gün sunuma hazırlıyorsun.Bu açıdanda pratik.Tavsiye ederim.
Sevgilerimle*

TÜLİN-sihirli tatlar dedi ki...

nefis görünüyor elleirnıze saglık:)izlememdesiniz.bende bekelrin sevgiler

ramazan dedi ki...

işte mutluluk bu.ne kadar güzel.allah tamamına erdirsin.

Pembe Tatlar dedi ki...

Canım rabbim bir ömü mutlu etsin...
Maşallh allah tamamı erdirsin ..
Tbrik ediyorum...

Ayrıca ellerine sağlık ve çok teşekkür ediyorum canım sevgiyle kal

Ordanburdanhayattan dedi ki...

nasıl duygulandım anlatamam, Allah mutlu etsin, tamamına erdirsin inşallah. Zaman çabuk geçiyor değil mi, kar lokumları da çok şık olmuş. ellerine sağlık

Mine Emeklier dedi ki...

Gerçekten çok lezzetliydiler. Ellerine sağlık gecenin favori tatlısı kesinlikle kar lokumuydu . Şimdide kalktım kar lokumunu denedim fakat kara kara düşünüyorum bu bardaklardan nasıl çıkacaklar acaba. Endişelerimden diğeride ev ahalisi bu güzel lezzetin, bir gece dolapta beklemesine dayanabilcekmi ?:))) Sevgiler.

hilal dedi ki...

annem sen olmasaydın ben olabilir miydim, sen özveride bulunmasaydın ben böylesine mutlu olabilir miydim... seni çok seviyorum....
Tebriklerini ileten tüm yorumculara da teşekkürlerimi iletiyorum...
Hilal

TAZE NANE dedi ki...

Mutluluklar dilerim bende.

Adsız dedi ki...

Hadiyeciğim,

Zaman ne kadar çabuk geçiyor. Küçük prensesin büyümüş ve prensinin prensesesi olmaya kadar vermiş, ne güzel:) Mutluluklar diliyorum, bir yastıkta sevgi ve saygı ile kocasınlar...

Tatlın da çok güzel görünüyor, eminim tadı da muhteşemdir.Ellerine sağlık.
Sevgilerimle, öpüyorum....

Azer Yılmaz dedi ki...

Hadiyeciğim ,
Hayırlı uğurlu olsun. Allah tamamına erdirsin. Maşallah çok yakışmışlar birbirlerine
Damadın çok sevimli görünüyor. İnşallah Yüreğide yüzü gibi güzeldir.
Hilalciğimi de tebrik ediyorum. Ömürleri sağlıklı ve uzun Mutlulukları daim olsun İnşallah.

siteni de çok beğeniyorum. yemek çeşitlerinden yemek pişirmeye pasta, tatlı çeşitleri yapmak için fırsat buldukça yararlanıyorum. Başarılarının artarak devamını dilerim.
Seni çok öpüyorum.

asya yusof dedi ki...

ALLAH tamanini gostersin hayirli ugurlu olsun tebrik ediyorum alllah banada bugunleri gostersin benimde kizim var insanlah tum gencler icin hayirli evlilikler olur..
karlokumundan muhakkak deniyecegim gecen gun de girmistim sitende bunlari gordum ama yorum yazamadan cikmistim tum tarifler harika gozkuyor ellerine kollarina saglik..

Yelda dedi ki...

Ay yazıyı okurken çok duygulandım
Allah tamamına erdirsin
Hep güzel günlerini görün inşallah
Ağzınızın tadı hiç bozulmasın
Sevgiler

Hadiye dedi ki...

Merhaba Tülin,

İzleniyor olmak ,daha dikkatli ve özenli olmak demektir.İzlemene değecek özende olacağım.
Sevgiler*

Hadiye dedi ki...

Ramazan Bey merhaba,

Binbir emekle büyütüyoruz çocuklarımızı. Onların mutluluklarına tanık olmak yüzlerini gülerken görmek bizleride mutlu ediyor.İyi dilekleriniz için teşekkür ederim.
Kolay gelsin.

Hadiye dedi ki...

Pembe Tatlar,

Ne güzel dilekler bunlar.Ziyaretine ve kar lokumumu beğenmene sevindim.Teşekkür ederim.
Sevgiler*

Hadiye dedi ki...

Ordan Burdan Hayattan,
:) Evet ne kadarda çabuk büyüdü.Daha dün gibi!Buruk ama aynı zamandada mutluluk verici.Allah cc bütün gençlerimize hayırlısıyla nasip etsin yuva kurmayı inşallah.
Sevgiler*

Hadiye dedi ki...

Merhaba Mineciğim,

O güzel günde yanımdaydın. Desteğine çok teşekkür ederim. Çok yoruldun. Çok koşturdun. Hakkını helal et.Gerçi tuzlu kahve yapmayı beceremedin ama neyse !! Böylesi daha güzel oldu. Ellerine sağlık. Kar lokumunu beğenmeyen yok . Gerçekten harika bir lezzet. Bardaktan çok kolay çıkıyor. Hiçte zor değil.Evdekiler ertesi güne beklemezler.Soğuyunca hemen çıkart ve yedir. Kolay gelsin canım.

Sevgilerimle*

Hadiye dedi ki...

Hilalciğim kuzummm, İlk göz ağrım,
Papatyam,

Mutlu olman mutluluğumdur.Canım yavrum Allah cc sağlık,huzur, sevgi ve zenginlik dolu bir yaşam nasip etsin inşallah.

Seni çok seven Annen.

Hadiye dedi ki...

Taze naneciğim,

Aminn. İyi dileklerine teşekkür ederim.
Sevgiler*

Hadiye dedi ki...

Adsız ziyaretcim,

Çocuklarım küçükken hep böyle kalacaklarmış gibi gelirdi.Bu günleri hiç hayal edemiyordum.Oysa ne kadarda çabuk geliyor.Bir bakıyorsun herbiri büyümüş kocaman bireyler olmuşlar. Seninde dediğin gibi Prensesimi Prensine teslim etmeye hazırlanıyorum.Umarım prenside onu benim kadar sever sayar.Tabii prensesimde prensini sevsin.Kıymetini bilsin.Evet bir yastıkta 40 yıl 80 yıl birlikte kocasınlar inşallah.
Tatlımı tavsiye ederim.Mutlaka deneyin.
Sevgiler*

Hadiye dedi ki...

Azerciğim canım arkadaşım,

Mersinde olman uzak olacağımız anlamına gelmiyor. Hep yanımdasın. Sevgini hissediyorum. Sağol.
Canım güzel temennilerine teşekkür ederim.Allah cc senin çocuklarınında güzel mutlu günlerini görmeni nasip etsin inşallah.
Bende çok yakıştırıyorum birbirlerine. Onurda çok efendi,saygılı sevgi dolu bir çocuk.Allah cc yetiştirenlerden razı olsun. Ne güzel dileklerde bulunmuşsun canım sağ ol var ol.

Sitemi beğenmene sevindim.Yemek konusunda sana yetişemem ama bir ustadan övgü almakta hoş oluyor canımmm.

Sevgilerimle*

Hadiye dedi ki...

Asya merhaba,

Ziyaretin ne hoş.Beni mutlu ettin:).
Teşekkür ederim dileklerin için. Aminn Asya Allah cc senin çocuklarınında iyi ve Ak günnerini göstersin inşallah.Çok güzel duygular bunlar asya.Bende sana katılıyorum.Allah cc tüm gençlerimize, neslimize hayırlı mutlu evlilikler nasip etsin inşallah.
Senin övgülerin benim için gurur verici.Senin gibi olmam ama bende siz ustalarımdan öğrendiklerimi uygulamaya çalışıyorum.

Sevgilerimle*

Hadiye dedi ki...

Yeldacığım,
Becerikli arkadaşım benim. Aminnn.Allah cc kimsenin ağzının tadını bozmasın inşallah.

Sevgilerimle*

Adsız dedi ki...

canim....
benim hayatimda olmazsa olmazim
sen ne ozel bir insansin
sen ne huzur veren mustesna ablasin
sen benim ablam olmasaydin ben napardim....
en guzel ve mutlu anlarimda...
huzunlu ve mutsuz oldugum zamanlarda olmayaydin napardim????
sen hayatinda oldugun insan icin onursun gurursun rabbim seni yasadigin muddetce saglikla mutlulukla hayirla odullendirsin
iki tane gul damlasi gibi yavrun var..rabbim onlarin saglikli mutlu hayirli omurlerini gormeyi nasip etsin..sen onlar icin cooookk emek verdin fedakarliklar yaptin halada devam ediyorsun..cok sukur onlarda senin elini bosa cikarmadilar..sanirim bu saatten sonra senin icin en buyuk mukafat onlarin saglikli basarili mutlu yasamalari olacaktir...
hilalimizin mutlu gununde hepimizde heyecanlandik..ne guzel bir andi rabbim her ana babaya evladinin boylesi mutlulugunu gormeyi nasip etsin(amin)....
darisida sedamiza inslh....
seni guzel gonlunden iyi niyetli kalbinden huzur veren ve sevgiyle bakan gozlerinden veeee...marifetli ellerinden opuyorum.....RABBIM DAIMA YANINDA VE YARDIMCIN OLSUN...SENI HAYATIMIZDAN AYIRMASIN IYIKI VARSIN IYIKI BENIM ABLAMSIN SENI COOOOK SEVIYORUM....SENI SEVIYORUM CANIM HAYATIMDAKI EN GUZEL INSAN BENI HEP SEVEN ELIMI HIC BIRAKMAYAN HER ANIMDA YANIMDA OLAN BITANEM CANIM HADISIM...

HATICE

Filiz Kaderoğlu dedi ki...

Not: Hilal'in nişan töreni ile ilgili bloguna yorum yazmıştım ama "adsız" diye görünüyordu.
Birbirlerine çok yakışmışlar, çok tatlılar...

Bir Yastıkta dedi ki...

haberim oluyordu yorumlarından ama bak gelip de tebrik edemedim bile kusura bakma hadiye abla allah bir yastıkta kocatsın maşallah kızın da çok güzel birbirlerine çok yakışmışlar

ömür boyu mutluluklar dilerim GeCe

HADİYE dedi ki...

Merhaba Hatice,

Bu kadar güzel söz ve övgüden sonra ne diyebilirimki? Allah cc hepimize çocuklarımızın güzel günlerini göstersin inşallah. Bende seni çok seviyorum canım kardeşim.Rabbim ayırmasın birbirimizden.

Sevgilerimle*

HADİYE dedi ki...

Filizciğim,

Adsız yorumcu sendin demek.Teşekkür ederim güzel sözlerin için.Her zaman beklerim arkadaşım.Sağol.
Sevgiler*

HADİYE dedi ki...

Merhaba Gece,

Aminn Allah cc tüm gençlerimizin karşısına sevebilecekleri,huzurla yaşayacakları,karşılıklı kadir kıymet bilen eşler çıkarsın inşallah. Olurmu hiç gececiğim kusura bakarmıyım. Günlük telaşlar heryere yetişmemizi engelliyor.Teşekkür ederim güzel temennilerin için.

Sevgilerimle*

PAPATYA PRENSES dedi ki...

Rabbim hayırlı uğurlu etsin inşallah.
lokumlar da pek nefis görünüyor. ellerinize sağlık..

Birsen Pehlivan dedi ki...

Hediye hanım merhaba,

Sizden bir mail geldiğinde çok mutlu oluyorum çünkü bu gelen maillerde sevgi ,dostluk ve eskileri hatırlatan güzellikler var.
Hakikaten sizleri çok seviyorum.

Tarife gelince; daha öncede göndermiştiniz görüntüsü çok güzel, denemeye fırsat bulamamıştım ama şimdi denemek şart oldu.

Kendinize iyi bakın bol şanşlar.

HADİYE dedi ki...

Merhaba Birsenciğim.

Aynı duyguları paylaşıyorum.Bende seni çok seviyorum.Bana eski mutlu güzel (bunları şimdi anlıyor insan) günleri hatırlatıyorsun.
Allah cc sağlık ve iyilikler versin inşallah.
Kar lokumunu bir kez yaparsan bir daha asla vazgeçemiyorsun.
Hafta sonları yapıp bardakla üzerini streçleyip dolaba koyuyorum.Misafir gelince yada canımız isterse hemen iki bardağı çıkarıp kesip hazırlıyorum.Harika bir lezzet.

Seni çok çok öperim.Allaha cc emanet ol.

burcu dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
faruk dedi ki...

Hediye Teyze bugün kar lokumunu sınıfta yedik çok beğendik. Ellerine sağlık tarifini alıp anneme götürmeyi düşünüyorum inşallah kıvamını tutururuz sizinki gibi. Tekrar teşekkürler ve ellerinize sağlık blogunuzu da yakından takip edeceğim bundan sonra

bilgierdemdir dedi ki...

Ellerinize sağlık hilal arkadaşımız sayesinde kar lokumunu yedik.İş yerindeki arkadaşları olarak çok beğendik.Emeğinize Sağlık...

HADİYE dedi ki...

Merhaba Verteks,

Beğenmiş olmanıza sevindim. Hepinize afiyet olsun. Ne zaman isterseniz haber vermeniz yeterli.
Sevgilerimle*

Bir dilim daha dedi ki...

MUHTEŞEMMMMMMMMMM...........ELLERİNİZE SAĞLIK HADİYE HANIM' CIMMMMMMMM:))))))))