Cuma

ISPANAKLI BÖREK

 

17102008576

Merhaba,

Sabah işe geldim ve ilk fırsatta blogları gezinmeye başladım.

Huriyenin blogunda vardı bu tarif.Nasıl canım istedi.Arkadaşlarada bahsedince hadi abla yapalımmı dediler.Hemen Tarık alışverişe gitti.Atakulede Tansaş var oradan aldık ıspanakları.İlk defa ayıklanmış yıkanmış ıspanak kullandım bu sayede.Ne kolaylıklar var bakarmısınız.Yufka hazır,ıspanak hazır yaşasınnnn.

Ben harcıma kıymada ilave ettim.Öğle yemeğindede Tüm çalışanlar ve patronlar hep beraber yedik.Huriyenin tarifi burada benimkide aşağıda.

Hemen bloğuma ekledim.

Malzemeler:

  • 6 Hazır Yufka
  • 3 kuru soğan
  • 1 paket Ispanak(yaklaşık 650 gr)
  • 150 gr kıyma
  • Kırmızı biber,karabiber,tuz
  • 1 fincan sıvıyağ

Üzeri için:

  • 1 yumurta
  • 1 kaşık yoğurt
  • 1 kaşık sıvıyağ

Yapılışı:

Yapılışını huriye anlatmış güzelce.Bende kısaca anlatayım.

Kıymayı sıvıyağ ile kavurup ince ince kestiğim soğanları ilave ettim.Hepsi kavrulunca incecik kestiğim ıspanakları ileve edip ocağı kapattım.Tuzunu ve biberlerinide ekleyip karıştırdım.Tepsiyi yağlayıp bir yufkayı serdim üzerinede ıspanak yaydım diğer yufkayı tepsinin içine sığacak şekilde büzdürerek koydum ve yine ıspanak yaydım.Tüm yufkalar bitene kadar aynı işlemi yaptım.Son yufkanın kanarlarını 4 parmak çıkarıp ilk yufkanın kenarlarını içe katladım.Çıkardığım yufkaları didikleyip boş kalan yerlere dağıttım.Kenarları alınmış son yufkayıda kapak yapıp fazlalıkları böreğin altına sakladım.Üst malzemesini çırpıp üzerine sürdüm.Doğru fırına.

17102008568 17102008569 17102008572 17102008577

   

Technorati Etiketleri: ,,

13 yorum:

Karen Hanim dedi ki...

Bu çok güzel görünüyor! Bu hafta sonu yapacağım. Teşekkür ederim.

IŞILCA TATLAR dedi ki...

Hadiye'ciğim,

Nefis olmuş börek, ellerine sağlık.
Ben de bu akşam için yapmıştım, ama benimki lorlu ıspanaklıydı.
Nedense kıymalı börekleri oğlum sevmediğinden hep peynirli yapıyorum, oysa kıymalısı da çok güzel olur.

Sana ve yiyenlere afiyet olsun.

Sevgilerimle,

kelebeklisaniyeler dedi ki...

Canim merhaba,
Öncelikle güzel yorumun için çok tesekkür ediyorum...böregin enfes olmus kiyma eklemende harika bir fikir,ben bu sefer sade yapayim dedim:))en zor olan ispanagin yikanmasi offf:))çok güzel yapmissin,ellerine saglik...ayrica adimi yazdigin için de çok tesekkürler...segilerimi birakiyor ve tekrardan görüsmek ümidiyle,hosçakal ablacim...

TAZE NANE dedi ki...

Harika görünüyor börek.
İştah açıcı.
Ellerinize sağlık.
Sevgiler.

hilal dedi ki...

ohh döktürmüş yine annemm:)) ellerine sağlık

Damak Tadı dedi ki...

Bende çok severim ve ara ara kol böreği şeklinde yaparım..Tepsi böreği şeklindede çok nefis olmuştur eminim..Ellerine sağlık şekerim..Güzel bir hafta diliyorum..


Sevgiler..

yalnızlar kraliçesi dedi ki...

ÜZERİNE SÜRDÜĞÜN HARCI HEMEN DEĞİL DE, BİRAZ FIRINLADIKTAN SONRA SÜRDÜĞÜNDE DAHA BAŞARILI SONUÇ ALIRSINIZ. SEVGİLER..

HADİYE dedi ki...

Merhaba,

Karen hanımcığım, ziyaretinize teşekkür ederim
Işıl hanımcığım,Ispanaklı lorlusuda çok güzel oluyor bu böreğin.Oğlunuz eti başka yiyeceklerle yiyorsa sorun yok değilmi.
Huriyeciğim fikir için teşekkür ederim.
Naneciğim yorumun için teşekkür ederim.
Kızımmm canımmm Ankaraya geldiğinde sanada yaparım.Okulunu bitir sağ sağlim gel inşallah.Allah tüm yavrularımızı,tüm öğrencileri içindede seni korusun esirgesin inşallah.
Gülcüğüm senin marifetlerin yanında benimkinin lafı olmaz.zarifliğine teşekkür ederim.
Kraliçem önerinize uyup birdahakinde sosunu sonradan süreceğim.
Ziyaretlkerinize teşekkür ederim.

Sevgilerimle*

Damak Tadı dedi ki...

Canım bugün ıspanaklı börek çekiyordu..Senin sayfana gelip bakmak istedim inan..Dışarıdan yiyemiyorum mide rahatsızlığım var...))Böyle sayfaları dolanıp yutkunup doymakta çareyi buldum..))Ayyy,ben obur muyum??

Öpüyorum tatlım..Sevgilerle..

Adsız dedi ki...

Bu harika böregi görünce benim de canim istedi simdi. Cok lezzetli görünüyor, ellerine saglik.

Sevil Şahin dedi ki...

MERHABALAR CANIM ;
ARTIK GELENEKSEL HALE GETİRMEYİ PLANLADIĞIMIZ İSTANBUL BULUŞMALARININ 3 .SÜNÜ GERCEKLESTİRECEGİZ DUYDUK DUYMADIK DEMEYİN 8 KASIM 2008 SAAT 14:00 DE BAKIRKÖY GALERİA DA ALT KATINDA MADODA BULUŞACAGIZ SENİDE ARAMIZDA GÖRMEKTEN MUTLULUK DUYARIM .
DAVET ETMEYİ UNUTTUGUM YADA YETİŞEMEDİM TÜM İSTANBULDAKİ SİTE SAHİBİ DOSTLARIM HEPİNİZİ BEKLİYORUM GELMEK İSTERSENİZ EGER YORUM KISMINA TELEFON VE İSİMLERİNİZİ BIRAKMANIZ YETERLİ OLACAKTIR İSTERSENİZ MSN ADRESLERİNİZİDE YAZABİLİRSİNİZ. YORUMLARIM ONAYLIDIR VE KESİNLİKLE YAYINLANMAYACAKTIR. LÜTFEN BANA OLUMLU YADA OLUMSUZ YORUM BIRAKINIZ
SEVGİLER BİRDEMLİKSOHBET SEVİL

Damak Tadı dedi ki...

Güzel bir hafta sonu tatili diliyorum Hadiye'ciğim..


Sevgiler

Tijen dedi ki...

Şimdilik geçmiş olsun diyelim Hadiye ama bunun geçici bir durum olabileceği belirtiliyor, bekleyip göreceğiz.