Salı

BİR GÜN İKİ AĞIRLAMA

Cumartesi günü yoğun bir misafir trafiğim vardı.Saat 11:00 de tanışma ziyaretine gelen Semiha ve Deniz hanımları ağırladım.Çiçekler ve seramik tencere getirmişlerdi gelirken.Bu çok zarif davranışları için teşekkürlerimi bir kez daha ifade etmek istiyorum.Kendilerini çok sevdim ve umarım dost oluruz sonsuza değin.Onları ağırlamak için hazırladığım menüde,
  • Alman Pastası (Tarifi Aşağıda)
  • Portakallı Fındıklı Kurabiye (Yakında)
  • Açma Puaça (Yakında)
  • Patatesli börek (Yakında)
  • Zeytinyağlı Kuru Biber Dolması (Yakında) vardı.
Akşam yemeğine davet ettiğim Şenel Teyzem,Selahattin eniştem eniştemin kız kardeşi Melahat hala,Kayseriden gelen teyzemin oğlu Mehmet Abim,Fahriye,İbrahim ve biz Oldukça kalabalık bir şekilde sofraya oturduk.Menüde :
  • İşkembe çorbası,
  • Dalyan Köfte,
  • Patates püresi,
  • Pirinç Pilavı,
  • Yeşil Fasulye,
  • Zeytin yağlı Biber dolması,
  • Turşu,
  • Kıvırcık salatası,
  • Ve yoğurt,
  • Ayrıca kadayıf Tatlısı vardı.
Tüm bu yemekleri hazırlamakta biraz geç kalınca fahriye yardımıma yetiştide tam zamanında sofraya oturduk.Allah hiç kimseyi akrabalarından,dostlarından ayrı bırakmasın.

GAMZEDEN ALMAN PASTASI

14 Aralık2006 da Mevlana Şeb-i Aruz (Düğün Gecesi) gösterisi için Konya ya gittiğimde Telekomdan arkadaşım Gamze ikram etmişti bu pastayı.

İçindekiler

Pandispanya:

  • 4 YUMURTA
  • 1 SU BARDAĞI ŞEKER
  • 1 SU BARDAĞI MISIR NİŞASTASI
  • 1 SU BARDAĞI UN
  • 1 KABARTMA TOZU

Krema

  • 2 Y.KAŞIĞI TOZ ŞEKER
  • 2Y.KAŞIĞI UN
  • 2 SU BARDAĞI SÜT
Ayrıca 1/2 çay bardağı pudra şekeri

Pandispanyanın Yapılışı:

  • Fırını 180 dereceye getirip ısıtın.
  • 25-30cm çapında borcam yada benzer kalıbı yağlayıp unlayın bir kenarda beklesin.
  • Yumurta ve şekeri iyice çırpın.
  • Un +Nişasta ve kabartma tozunu ilave ilave edip karıştırın.
  • Karışımı kalıba boşaltın.
  • Önceden ısıtılmış fırında 30 dakika kapağını açmadan pişirelim.
  • Soğuyan keki ortadan keselim
  • kremayı her tarafına sürelim hiç artmayacak.
  • kekin diğer parçasını üzerine kapatalım.
  • En üstüne bolca pudra şekeri serpelim.
Kremanın yapılışı:
  • Süt ,un ve şekeri bir tencerede yavaş ateşte karıştırarak pişirelim.Koyulaşınca bırakalım soğusun.
  • Katılaşan kremayı mikserle iyice çırpalım
Notlar:
  • 30 dakika sonra fırını kontrol edelim ve hafif pembeleşmişse çıkaralım.
  • Kürdan testini mutlaka yapın
  • Üzeri çatlak çatlak olabilir şaşırmayın.
  • kesme teliniz yoksa benim gibi ip kullanarak kesebilirsiniz.Önce etrafını tam ortadan bıçakla çizin.Sonra ip dolayıp çekin.

1 yorum:

NiNo dedi ki...

merhaba
ben arnavutlukta yasiyorum o yuzden buradaki unun markasindan turkiyede bulmaniz mumkun degil ancak normal un kullandim kepekli degil tam bugday unu ile olculer tutmaya bilir eger bu ekmegi deneyecekseniz normal un kullanmanizi tavsiye ederim cekirdegi ben baharatcidan aldim burada turkiyedede satiliyordur sanirim bahat satan yerlerde aktarda vs. ellerinize saglik ikramlar nefis olmus sevgiler