Cuma

TEPSİ MANTISI ve İFTAR BEREKETİ ETKİNLİĞİ

DSC00617

Ramazan gelmeden toplanıp 10 -15 bezi mantı bükeriz.Her biri nohut kadar olur mantıların.  İçleride boş oluyor.Bükülen mantılar bir tepsiye dizilip ocak üzerinde hafifce kızartılır.Soğuyuncada poşetlenip doğru buzdolabına.İhtiyaç oluncada çıkartılıp pişirilir.Çok bereketli olur.Defalarca pişirirsiniz bitmez.
Süt kardeşim İhyanın eşi Meral yapmıştı bu mantıları.Buzluktan bulunca hazine bulmuşa döndüm ve hemen pişirdim iftara.Yapanların elleri kolları dert görmesin.Yiyenlere afiyet olsun.
Bu resimlere bakıpta yorum bırakanlarda hiç ummadıkları yerden rızıklansınlar.Rabbim bol rızık versin.
DSC00625
    Bu tarifimi de İFTAR BEREKETİ ETKİNLİĞİ 3' e ev sahibeliği yapan sevgili Gelibolu17 arkadaşıma gönderiyor ve kendisine kolaylıklar diliyorum
Un , tuz ve su ile çok sert yoğrulan hamurdan minnacık kareler kesillerek bükülüyor mantımız.Sonrada kızartılıyor.
Pişirmesi:
  • Kişi başı bir avuç içi kadar mantı.
  • Tencerede az kıyma kavrulup salça ve nane ilave edilir.
  • Üzerine fazla olmayan su konularak kaynatılır.
  • Kaynayan suya az tuz atılarak mantılar ilave edilir.
  • pişince servis yapılır.
  • Tabii üzerine bol sarmısaklı yoğurla muhteşem olur.DSC00623 
Bir yemek kaşığına 15 tane sığmış kuru mantıları görüyorsunuz.

DSC00627
DSC00618

AFİYET OLSUN

9 yorum:

Unknown dedi ki...

iftara güzel gider ....ellerine saglık

Unknown dedi ki...

Hadiyecim ellerine sağlık mantıya bayılırım bereketli iftarlar dilerim öpüyorum...

gelibolu17 dedi ki...

canım bu nefis mantıların yayında.çok teşekkürler.emeklerine sağlık.sevgiler.
tekrar beklerim

TAZE NANE dedi ki...

Mantı ne kadar harika görünüyor böyle.
Çok güzel. Ellerine sağlık.
Canım siron için hem ben hemde bilen diğer arkadaşlar yorumlar kısmına yazdı. Sironu bize annem trabzondan getirdi gelirken. Ama böyle yöresel lezzetler satan yerlerde mutlaka siron satılır yani.
Fiyatını hiç hatırlamıyorum annem söyledi ama unuttum kusura bakma.
O resimdeki yarım paket siron 3 kişiye yetiyor. Yani bize yetti diyim en iyisi.
Hayırlı cumalar.
İyi hafta sonları canım.

Selma - DUSBAHCESI dedi ki...

Merhaba, mantilar harika gorunuyor. Ellerinize saglik!!

mutfakcini dedi ki...

Ne güzel temennilerle yazılmış bir tarif bu.İçim açıldı :) Mantı harika görünüyor.Minicik minicik ,çok emek istiyor,hemen de bitiyor.Sanırım bir kaşığı çok sayıda sığdıkları için,diğer bir adı da kaşık mantısı.Emeklerinize sağlık tekrar.sevgiler..

Pembe Tatlar dedi ki...

Canım ellerinize sağlık ....
Bizde toplu yaparız ama fırınlamayız....

Unknown dedi ki...

geliyorum hep sessiz sedasız gidiyorum analytics kullanıyorsan bakabilirsin

Adsız dedi ki...

selamlar arkadaşım,çok güzel görünüyor,mantın,bu tadı biliyorum,sağolsun,Çorumlu arkadaşımda yemiştim,çok değişik.sevgilerimle

nurdanın mutfağı