Salı

ROKA SALATASI

ROKA SALATASI Geçtiğimiz cumartesi Türk Telekomdan arkadaşlarım Hande, Neşe ve ben Özgüllerde buluştuk.Eski günleri ve bu günleri konuşup kıyasladık.Özlemişim hepsinide iyi oldu benim için.Özgül çok güzel bir sofra hazırlamıştı.Boynuz kulağı geçer derlerya doğru.Gerçi ben pasta börek konularında çok yetenekli değildim.Bu işleri neşe iyi yapar handede çok zevkli ve yaratıcıdır.Özgülde beni geride bıraktı! Demek oluyorki artık bazı hamleler yapıp güzel ve zevkli sofralar hazırlamam gerekiyor. Şimdi size özgülün bizim için yaptıklarından Roka salatasının tarifini vereceğim.Ve tabii işyerindeki arkadaşlarıma yaptım yine.Bu blok sevdası yüzünden sanırım iş arkadaşlarım sık sık benim denemelerimi tadacaklar.

İçindekiler

  • 3 bağ Roka,
  • 1 paket kiraz domates,
  • 1 küçük kutu konserve mısır,
  • 7-8 tane kornişon turşu,
  • Kırmızı lahana ,(doğranmışı bir avuç kadar)
Sosu
  • 1 kaşık nar ekşisi,
  • 1 kaşık sirke,
  • 1 diş sarmısak,
  • 1 limon suyu,
  • 3 kaşık zeytin yağı ve Tuz.

Hazırlanışı

  • Rokaların saplarını kesip ayıklayalım ve bol suda yıkayıp bir kenarda süzülmeye bırakalım.
  • Kiraz domatesleri yıkayıp büyük olanları üçe dörde kesip bir kaseye hazırlayalım.
  • turşuları para para keselim.
  • Kırmızı Lahanayı incecik keselim ve çok az tuzla ovup büyük bir kaseye koyalım.
  • Süzülen rokaları irice doğrayıp lahanalara karıştıralım.
  • Servis tabağına aldığınız lahanalı rokalarımızın üzerine domateslerimizi,turşuları, mısırı yerleştirelim
  • Bir konserve kavanozuna limon suyu,zeytinyağı,narekşisi,sirke ve dövülmüş sarmısağı tuzu koyalım kavanozun ağzını sıkıca kapatıp sallayalım sosumuz birbirine iyice karışsın.
  • Yiyeceğimiz vakit sosu salatamızın üzerine gezdirelim.
Notlar: Bu malzeme ile 8 porsiyon salata çıkıyor

Hiç yorum yok: